Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εργασία για τους γονείς!



  Με το ξεκίνημα κάθε νέας σχολικής χρονιάς, γίνονται οι πρώτες συναντήσεις με τους γονείς για την αρχική ενημέρωση. Σ' αυτή την πρώτη επαφή, είναι ευκαιρία να πάρουμε κάποιες βοηθητικές πληροφορίες για τους μαθητές μας. 
     Πέρα από όσα θα θελήσουν οι ίδιοι να μοιραστούν μαζί μας, χρειαζόμαστε και κάποιες τυπικές πληροφορίες, όπως τον τρόπο μετακίνησης του παιδιού από και προς το σχολείο, αν συνοδεύεται από ενήλικες και ποιους, αν έχει αλλεργίες, παθήσεις που μπορούν να το επηρεάσουν στο σχολείο κλπ. Αντί να μοιράζουμε μικρά σημειώματα για κάθε θέμα ξεχωριστά και να περιμένουμε να μας επιστραφούν, τα συγκεντρώνουμε όλα σε ένα έντυπο και το δίνουμε στους γονείς όταν τους συναντήσουμε.


   Την πρώτη φορά που το εφάρμοσα, μοίρασα στους γονείς φακέλους με τη σημείωση "εργασία για τους γονείς" που περιείχαν το παρακάτω έντυπο. Τους εξήγησα ότι ήταν προαιρετικό να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις της δεύτερης σελίδας, ωστόσο τις συμπλήρωσαν 22 στους 22! 


 Είναι μια ευκαιρία για τους γονείς για να μοιραστούν ακόμα και τα πιο ευαίσθητα θέματα, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε τις ανάγκες των μαθητών μας. Φυσικά όταν τους το δώσουμε πρέπει να τους διαβεβαιώσουμε πως ό,τι γράψουν θα το διαβάσουμε μόνο εμείς και κανένας τρίτος. 


Μπορείτε να εκτυπώσετε το αρχείο που χρησιμοποίησα ή να φτιάξετε το δικό σας προσθέτοντας ερωτήσεις ή πεδία που επιθυμείτε.

Ενημέρωση 8/2017: Το νέο φυλλάδιο με τα στοιχεία του μαθητή σε έγχρωμη και ασπρόμαυρη εκδοχή.

Περισσότερα για την οργάνωση της πρώτης συνάντησης με τους γονείς

Σχόλια

  1. Πάρα πολύ ωραια σκέψη θα την εφαρμόσουμε σίγουρα!!!!!Πολύ ωραίο ιστολόγιο!Καλή σχολική χρονιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαίρομαι που θα φανεί χρήσιμη! Ευχαριστώ πολύ!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις πως θα το εκτυπώσω γιατί μπερδεύτηκα :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το δίκιο σου μπερδεύτηκες Νατάσα μου γιατί δεν έχω ανεβάσει το συγκεκριμένο αρχείο σε εκτυπώσιμη μορφή. Θα το φτιάξω και θα το ανεβάσω!

      Διαγραφή
  4. Πάρα πολύ ωραία ιδέα!!!!!!Συγχαρητήρια...
    Στην πρώτη συνάντηση με τους γονείς θεωρείς ότι είναι καλύτερο να μιλάμε σε όλους τους γονείς ταυτόχρονα ή να τους συναντάμε έναν έναν;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ ευχαριστώ πολύ!! Αν και δεν έχω αρκετή εμπειρία ώστε να δίνω συμβουλές, θα σου πω αυτό που κάνω. Αρχικά, μαζευόμαστε όλοι στην αίθουσα και δίνω κάποιες πληροφορίες για μένα και τον τρόπο που θέλω να δουλέψω στη διάρκεια της χρονιάς. Απαντώ σε ερωτήσεις των γονέων πάνω σε αυτά και στη συνέχεια όποιος θέλει έρχεται και συζητάμε κατ' ιδίαν για θέματα που δε θέλει να μοιραστεί στην υπόλοιπη ομάδα.

      Διαγραφή
  5. Καταπληκτική ιδέα! Τη δοκίμασα φέτος για πρώτη φορά και η ανταπόκριση από τους γονείς ήταν ενθουσιώδης. Μια μαμά μάλιστα έγραψε στο τέλος "ευχαριστώ πολύ". Και από μένα, λοιπόν, ένα μεγάλο ευχαριστώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Μαρίνα! Χαίρομαι που άρεσε τόσο και στους γονείς! Ούτως ή άλλως είναι κάτι που κάνουμε για να γνωρίσουμε ακόμα καλύτερα τους μαθητές μας, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε αναλόγως.

      Διαγραφή
  6. Μπραβο για τις ιδεες και γενικα για την ιστοσελιδα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα συναδέλφισα ..πολύ καλή ιδ'εα θα τα δώσω στους γονείς...βέβαια εγώ έκανα πρώτη συνάντηση, αλλά τώρα το είδα...να σε ρωτήσω στη δεύτερη εικόνα έξω από το φάκελο τι λέει;εγώ θα το δώσω στα παιδιά να το δώσουν στους γονείς τους...πειράζει??πάντως είσαι φοβερή κ στο καλλιτεχνικό κομμάτι...μπορείς να διδάξεις κ το μάθημα των εικαστικών άνετα μιας κ έχουμε έλλειψη φέτος στα σχολεία...έχω πάρει αρκετά από αυτά....καλή σχολική χρονιά να χεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε-ισσα!! Στο φάκελο πάνω έγραφα τις οδηγίες για τους γονείς. Ότι αφού συμπλήρωναν το έντυπο έπρεπε να το βάλουν στο φάκελο που τους έδινα και να το σφραγίσουν με την αυτοκόλλητη ταινία. Τους φακέλους τους έστελναν με τα παιδιά στο σχολείο. Όσο για τα καλλιτεχνικά είναι μεγάλη αγάπη... Και με βοηθάει κι εμένα πολύ όπως λες όταν δεν έχουμε συνάδελφο εικαστικών στο σχολείο. Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.