Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οργανώνοντας τη δανειστική μας βιβλιοθήκη!

        Για να στήσουμε, με τους μαθητές μας, τη δική μας δανειστική βιβλιοθήκη στην τάξη μας:
1. Συγκεντρώνουμε τα βιβλία. 
2. Τα ελέγχουμε για φθορές για να μην τις χρεωθούν αργότερα όσοι τα δανειστούν.

3. Διαλέγουμε αυτά που απευθύνονται στην ηλικία και το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών μας.
4. Φτιάχνουμε μια αριθμημένη λίστα, καταγράφοντας όλα τα βιβλία και τον κάτοχό τους.
5. Κολλάμε σε κάθε βιβλίο ένα μικρό αυτοκόλλητο με τον αριθμό που έχει στην παραπάνω λίστα.
6. Αφήνουμε στη γωνιά της βιβλιοθήκης ένα φύλλο δανεισμού, στο οποίο οι μαθητές θα  συμπληρώνουν το όνομά τους, τον αριθμό του βιβλίου και την ημερομηνία δανεισμού. Στο ίδιο φύλλο, θα σημειώνουν την ημερομηνία όταν επιστρέφουν το βιβλίο στο σχολείο. 
7. Συζητάμε τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης (συμπληρώνουμε πάντα την καρτέλα δανεισμού, προσέχουμε το βιβλίο, το επιστρέφουμε σε όσες μέρες έχουμε συμφωνήσει, δανειζόμαστε ξανά αφού έχουμε επιστρέψει το προηγούμενο, το αντικαθιστούμε σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς) 

      Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν να συμπληρώνουν εύκολα και γρήγορα τις καρτέλες δανεισμού και εμείς θα μπορούμε να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή ποιος έχει χρεωθεί ποιο βιβλίο. 

      Αν σας εξυπηρετεί και εσάς αυτός ο τρόπος, μπορείτε να εκτυπώσετε τον κατάλογο βιβλίων και το φύλλο δανεισμού.

     Στην περσινή μου τάξη είχα τη λίστα στο φελλοπίνακα ακριβώς πάνω από τα θρανία με τα βιβλία και το φύλλο δανεισμού κολλημένο με ταινία πάνω στο θρανίο. Δίπλα είχα κολλήσει ένα κομμάτι σπάγκου στο οποίο είχα κρεμάσει ένα μολυβάκι. 
    Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να οργανώσουμε το σύστημα δανεισμού βιβλίων. Μπορούμε, για παράδειγμα, να έχουμε ξεχωριστή καρτέλα για κάθε μαθητή, που θα τη συμπληρώνει κάθε φορά που θα δανείζεται ένα βιβλίο (δείτε μία στο Los Niños) , ή να κολλήσουμε στο εσώφυλλο κάθε βιβλίου μια λίστα στην οποία θα αναγράφονται τα ονόματα των μαθητών που θα έχουν δανειστεί (δείτε την ιδέα στο Νηπιαγωγείο που μ' αρέσει). 
    
      Διαλέξτε ό,τι σας βολεύει περισσότερο και οργανώστε τη δική σας δανειστική βιβλιοθήκη.
      

Σχόλια

  1. καλημερα!
    καλως σε βρηκα Γαλη μου!
    εχεις και πολυ ομορφο ονομα!
    θα χαρω να επισκεφτεις και εσυ το χωρο μου και να μη χαθουμε!
    να εισαι καλα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Κική μου! Είναι πολύ ζεστός και όμορφος ο χώρος σου! Θα τον εξερευνήσω σιγά-σιγά περισσότερο. Σ' ευχαριστώ πολύ για το μήνυμά σου! :-)

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που το βρίσκεις χρήσιμο Άγγελε. Η οργάνωση για μένα είναι το παν. Έχοντας έτοιμο το υλικό στήνουμε τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης από την αρχή κιόλας της σχολικής χρονιάς και την αξιοποιούμε όσο περισσότερο μπορούμε!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίες δουλειές! Συγχαρητήρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.