Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μεταμορφώστε και οργανώστε τη βιβλιοθήκη της τάξης!


   Έτοιμη να δεχτεί τα βιβλία είναι η βιβλιοθήκη στην τάξη του Πάρη! Είπαμε φέτος να δώσουμε λίγο χρώμα και σ' αυτή! Σχεδιάσαμε και νέες ατομικές καρτέλες δανεισμού για τους μαθητές. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές.

    Στην ανάρτηση οργανώνοντας τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης, είχαμε προτείνει ένα σύστημα δανεισμού με μια καρτέλα στην οποία ο καθένας συμπλήρωνε το όνομά του, τον αριθμό του βιβλίου και τις ημερομηνίες παραλαβής και επιστροφής. Υπήρχε επίσης ένας κατάλογος για να καταγράψουμε και να αριθμήσουμε τα βιβλία, καθώς και να γνωρίζουμε σε ποιον ανήκουν. 
   Αυτόν τον κατάλογο θα τον χρειαστούμε και σε αυτό το σύστημα. Η διαφορά είναι ότι κάθε μαθητής θα έχει τη δική του καρτέλα, που θα βρίσκεται στο πλάι της βιβλιοθήκης και το μόνο που θα χρειάζεται να κάνει είναι να γράφει τον αριθμό του βιβλίου και τις ημερομηνίες και να την αφήνει στο φάκελό του.

   Για να φτιάξω τους φακέλους χρησιμοποίησα πλαστικοποιημένα χρωματιστά φύλλα Α4. Τα έκοψα σε τρία ίσα μέρη (δείτε την εικόνα), τα δίπλωσα και τα έκλεισα με αυτοκόλλητη ταινία με σχέδια. Πάνω στην ταινία, κόλλησα συννεφάκια με τα ονόματα των παιδιών. Τους φακέλους αυτούς μπορείτε να τους κρατήσετε και να αλλάζετε τα συννεφάκια με τα ονόματα των επόμενων μαθητών σας.
  Μπορείτε να εκτυπώσετε τις καρτέλες δανεισμού και τα συννεφάκια για τα ονόματα.
  
 Για να αλλάξουμε τη βιβλιοθήκη, πρώτα ντύσαμε τη ράχη με κομμάτια από μονόχρωμα τραπεζομάντιλα μιας χρήσης. Σε κάθε ράφι βάλαμε διαφορετικό χρώμα, από τα κομμάτια που περίσσεψαν από τους φελοπίνακες. Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τα φακελάκια για τις καρτέλες δανεισμού στο ένα πλαινό φύλλο της βιβλιοθήκης και τέλος σχηματίσαμε τη λέξη βιβλιοθήκη στο πάνω μέρος με τα στρογγυλά χαρτονάκια. (δείτε πώς φτιάχνονται στην ανάρτηση: Αντί για ταμπέλες στις γωνιές της τάξης)
   Δίπλα στη βιβλιοθήκη βάλαμε την αφίσα με τους κανόνες φροντίδας ενός βιβλίου, που μπορείτε να βρείτε και να εκτυπώσετε κι εσείς!


Σχόλια

  1. Eξαιρετική και πάλι η ιδέα σου!!! Ανυπομονώ να τα εφαρμόσω όταν με το καλό επιστρέψω σχολείο!! ( άδεια τοκετού!!!) χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Βανέσσα!!! Να χαίρεσαι την οικογενειούλα σου και το καινούριο μέλος της!!! Να σας ζήσει!! :-)

      Διαγραφή
  2. αχ και γω τα ιδια Βανέσσα Μαρκ. αδεια ανατροφης για το 2ο παιδακι! μου αρεσουν πολυ! μπραβο ας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. λιγο χαζη η ερωτηση μου: γιατι κοβεις το φύλλο σε 3 κομματια?? που παει το τριτο?? :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην ανησυχείς! Γι' αυτό συζητάμε για να λύνονται οι απορίες όλων μας. Δες στην εικόνα με τα βήματα. Στο 3ο βήμα είναι ένα από τα τρία κομμάτια διπλωμένο. Άρα κάθε φύλλο Α4 σου δίνει 3 φακελάκια.Αν το έχεις πλαστικοποιημένο το φύλλο προτού το κόψεις, κόβεις τα 3 κομμάτια και μετά διπλώνεις το καθένα όπως στην εικόνα. Στην τσάκιση πάτα το με κάτι για να γίνει πιο εύκολα. Ίσως με ένα χάρακα ή κάτι τέτοιο. Ελπίζω να σε κατατόπισα!!

      Διαγραφή
  4. γεια σου γαλήνη μου. μου άρεσε πολύ η ιδέα σας για τους ατομικούς φακέλους, αλλά έχω β' τάξη και δεν είμαι σίγουρη αν θα τα επιστρέφουν μόνοι τους. έχεις κάποια ιδέα για ένα υπεύθυνο μαθητή - βιβλιοθηκονόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαρία!! Χαίρομαι που σου άρεσε! Τα καρτελάκια στο συγκεκριμένο σύστημα δεν τα παίρνουν σπίτι. Τα συμπληρώνουν πριν πάρουν το βιβλίο και τα αφήνουν μέσα στο φακελάκι. Έτσι εσύ βλέπεις στο φάκελο κάθε παιδιού ποιο βιβλίο έχει δανειστεί και πότε. Αν θες μπορείς να συνδυάσεις αυτό το σύστημα με έναν μαθητή βιβλιοθηκονόμο που μπορεί να αλλάζει κάθε μέρα ή εβδομάδα. Να ορίσετε κάποια ώρα που θα μπορούν να δανειστούν ή να επιστρέψουν τα βιβλία που έχουν ήδη δανειστεί και να συμπληρώνει ο μαθητής βιβλιοθηκονόμος τις καρτέλες ή να επιβλέπει τη διαδικασία.

      Διαγραφή
  5. Παιδιά πολλά-πολλά συγχαρητήρια για τις υπέροχες ιδέες σας και για την απίστευτη δημιουργηκότητά σας! Σας ανακάλυψα τυχαία ψάχνοντας στο ιντερνετ ιδέες για να ομορφύνουμε την τάξη μας και είμαι κατενθουσιασμένη! Έχω ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζω πολλές από τις ιδέες σας κ ήδη η αίθουσά μας έχει αλλάξει όψη! Επίσης και τα παιδιά το χαίρονται πολύ! ( Μια ερώτηση, από που μπορώ να προμηθευτώ αυτό το ''κοπίδι'' πο κόβει κύκλους? Πώς θα μπορούσα να το αναζητήσω στο ίντερνετ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια Άννα! Είναι χαρά μας να χρησιμοποιούνται οι ιδέες που προτείνουμε και να τις ευχαριστιούνται συνάδελφοι και παιδιά σε άλλα σχολεία! Το μηχανηματάκι που χρησιμοποιήσαμε για τους κύκλους θα το βρεις ως "περφορατέρ κύκλος" με 4 ή 5 εκ. διάμετρο. Κάνε την αναζήτηση στο ίντερνετ που είπες και θα βρεις διάφορα καταστήματα που το έχουν!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ! Συνεχίστε έτσι, πάντα με μεράκι και αγάπη γιάυτό που κάνετε!

      Διαγραφή
    3. Γεια σας! Στ τάξη εδώ κι ανυπομονώ να ξεκινήσουμε τη βιβλιοθήκη μας! Ωστόσο, θα κάνω σαν τους μαθητές μας και θα ρωτήσω κάτι "κουλό", όπως μου λένε κι οι ίδιοι. Αν κατάλαβα καλά, με ένα χαρτόνι Α4 βγάζετε τρια φακελάκια; Δηλ αφού πλαστικοποιησω το χαρτόνι, το κόβω στα τρία κι έπειτα διπλώνω κάθε κομμάτι; Δεν θα έχει πολύ μικρή διάσταση έτσι; Ενδεχομένως βέβαια να μην χρειάζεται και μεγαλύτερη διάσταση, τώρα που το σκέφτομαι...
      Όπως και να έχει πολύ όμορφη ιδέα! Μπράβο!

      Διαγραφή
    4. Καλησπέρα Νατάσα! Όντως έτσι είναι. Φτιάχνουμε τρία μικρά φακελάκια από κάθε Α4. Μοιράζουμε σε τρία μέρη τη μεγάλη πλευρά του χαρτιού (σε οριζόντια διάταξη). Σ' ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.