Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδευτικό υλικό για τα Παιδικά Χωριά SOS



Ποιοι είμαστε;

Το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων, αν και δεν ξεπερνά τον έναν χρόνο λειτουργίας, παρόλα αυτά αριθμεί εκατό περίπου ιστολόγια νηπιαγωγών και δασκάλων που βρίσκονται σε επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους.

Ποιος είναι ο σκοπός μας;

Η εθελοντική μας δράση έχει ως σκοπό τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και τη μετέπειτα αποστολή του σε νοσοκομεία και ιδρύματα για παιδιά. Κάθε φορά θα επιλέγεται ένας διαφορετικός οργανισμός που θα γίνεται αποδέκτης της εν λόγω δράσης.

Ποιο θα είναι το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων;

Οι δραστηριότητες θα έχουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά ταυτόχρονα παιγνιώδη μορφή και θα αφορούν τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη λεπτή κινητικότητα και διάφορους άλλους τομείς. Όμως η επιμέρους φύση των δραστηριοτήτων θα επιλεχθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Σε ποιες ηλικίες θα απευθύνονται οι δραστηριότητες;

Οι δραστηριότητες θα απευθύνονται σε παιδιά νηπιαγωγείου ή δημοτικού σχολείου.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν;

Όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν, καλούνται να δημιουργήσουν 1-2 δραστηριότητες, οι οποίες θα δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να απασχοληθούν δημιουργικά και ευχάριστα.

Πώς δηλώνετε συμμετοχή;

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο e-mail diktioekpedeftikon@gmail.com

Τι ακολουθεί μετά τη δημιουργία του υλικού;

Η κάθε δραστηριότητα θα τοποθετηθεί μέσα σε πλαστικό φάκελο με κουμπί (μεγέθους Α5 ή Α4) και θα συνοδεύεται από τις απαραίτητες οδηγίες. Ο κάθε φάκελος θα φέρει το λογότυπο του Δικτύου Εκπαιδευτικών Ιστολογίων, το οποίο μπορείτε να βρείτε και να εκτυπώσετε από εδώ. Στο πεδίο “Αποστολέας” θα αναγράφει “Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων” και δε θα εμφανίζονται τα προσωπικά στοιχεία του εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια, ο κάθε εκπαιδευτικός θα στείλει το υλικό που δημιούργησε στον οργανισμό που έχει στόχο την προστασία ή την περίθαλψη παιδιών.

Από ποιον θα γίνει η αποστολή του υλικού και πότε;

Η αποστολή των φακέλων με δραστηριότητες θα γίνει από τον κάθε εκπαιδευτικό που θα συμμετέχει στη δράση και θα πραγματοποιηθεί την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2014.

Σε ποιον οργανισμό θα σταλθεί το υλικό;

Ο οργανισμός που θα γίνει αποδέκτης της δράσης μας αυτή τη φορά θα είναι τα Παιδικά Χωριά SOS (Καραγιώργη Σερβίας 12-14, 10562, Αθήνα).





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.