2 Δεκεμβρίου 2013

Παραμυθένιο ταξίδι στους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας!

Ο δάσκαλός μου στα εργαστήρια και τις πρακτικές της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, στο Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών και συνάδελφος, Γιάννης Σταράκης, μας προτείνει έναν διαφορετικό και ευχάριστο τρόπο για να μιλήσουμε στο μάθημα της Γεωγραφίας της Ε' Δημοτικού, για τους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας, μέσα από δύο παραμύθια που έχει γράψει ο ίδιος. Είναι δοκιμασμένο με εντυπωσιακά αποτελέσματα και αρέσει πολύ στους μαθητές!

Τα παιδιά διαβάζουν, σε ομάδες, το κάθε παραμύθι σε συνδυασμό με το χάρτη (θα τον βρείτε στο αρχείο με το παραμύθι), ακολουθώντας την αριθμημένη διαδρομή. Διαβάζοντας το παραμύθι με το ταξίδι στους κόλπους της Ελλάδας και σημειώνοντας τα ονόματα στο χάρτη που τους δίνουμε, μαθαίνουν εύκολα την αλληλουχία των κόλπων τόσο από τη μεριά του Ιονίου όσο και από τη μεριά του Αιγαίου. Αν εκτυπώσουμε το χάρτη σε μέγεθος Α3, εκτός από το να γράψουν το όνομα του κόλπου, μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με την ιστορία (δείτε τις εικόνες με τους χάρτες που έχουν φτιάξει οι μαθητές του Γιάννη)! Το ίδιο μπορούν βέβαια να κάνουν και με το παραμύθι με το ταξίδι στα ακρωτήρια της Ελλάδας.


Τα παραμύθια και τους χάρτες θα τα βρείτε στα παρακάτω link σε αρχεία της μορφής .doc, για να μπορείτε να τα επεξεργαστείτε και να αλλάξετε, αν θέλετε, τα ονόματα των ηρώων με αυτά των δικών σας μαθητών.

To παραμύθι με το ταξίδι στους κόλπους της Ελλάδας
To παραμύθι με το ταξίδι στα ακρωτήρια της Ελλάδας

4 σχόλια:

  1. Αχ τώρα το λες; Ενταξει...ποτέ δεν είναι αργα...πολύ ωραία ιδέα για ακόμα μια φορά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΖΕΝΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ...ΕΙΜΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΙΔΕΑ
      η ιδια λογικη πηγαινει και σε επομενα κεφαλαια χωρις παραμυθι...Δηλαδή οταν κανεις πεδιαδες, βουνα, λιμνες ή ποταμια:
      1. ΔΙαλεξε τα πιο σημαντικα
      2. Σχεδιασε τα αδρομερως σε ενα χαρτι κενο της Ελλαδας α3
      3. Βάλε τα παιδιά να βρουν τα ονοματα απο άλλους χαρτες (ατλαντες)
      4. Βαλε τους να ψαξουν να σκεφτουν και στη συνεχεια να ζωγραφισουν διπλα απο το εν λογω (ποταμι π.χ) μια ζωγραφια που να τους βοηθαει να θυμουνται το ονομα....Π.χ στον ποταμο ΕΒΡΟ οι μαθητές μου σκεφτηκαν να ζωγραφισουν κερματα του ΕΥΡΩ.... Στον ασωπο ζωγράφισαν τον αισωπο κ.τ.λ

      Διαγραφή
    2. Ναι ήδη ετοιμάζομαι να διδάξω τα βουνά με αυτόν τον τρόπο! Σε ευχαριστώ πολύ!! Μη σου πω ότι θα βάλω τα παιδιά να γράψουν το δικό τους παραμύθι! Φιλιά και συνέχισε την καλή δουλειά!

      Διαγραφή
  2. ωραία ιδέα μόνο που για να τα θυμουνται ως αλληλουχία σκέψου να τους πεις το παραμυθι να ξεκιναει π.χ απο τη θρακη και να τελειωνει στην πελοποννησο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή