18 Δεκεμβρίου 2013

Αν θες την ιστορία καλύτερα να μάθεις, φτιάξε δυο στιχάκια, ξεκίνα να ριμάρεις... γιο!

   

     Άλλη μια διαφορετική και πρωτότυπη ιδέα του συναδέλφου Γιάννη Σταράκη, αυτή τη φορά για το μάθημα της Ιστορίας (δείτε και την ανάρτηση "Παραμυθένιο ταξίδι στους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας").
     Πρόκειται για μια ιστορική γραμμή με ποιηματάκια για κάθε σημαντική χρονολογία. Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν στιχάκια που θα ομοιοκαταληκτούν με τη χρονολογία και θα περιγράφουν παράλληλα τα γεγονότα που συνέβησαν. 
Για παράδειγμα, 313- Πιστεύουμε ελεύθερα σε οποιαδήποτε θρησκεία!
      Πάρτε μια γεύση από τα υπόλοιπα, μέσα από τις εικόνες. Η μία δείχνει  την ιστορική γραμμή που έχει φτιάξει ο Γιάννης και μπορεί να αναρτηθεί στην τάξη και η άλλη είναι το φυλλάδιο για κάθε μαθητή. 
  Επειδή αυτό είναι ένα project που ξεκίνησε φέτος ο Γιάννης με τους μαθητές του, σας παρουσιάζουμε το κομμάτι που είναι έτοιμο ως τώρα και αργότερα θα το δώσουμε και ολοκληρωμένο. 
    Ωστόσο, δε χρειάζεται να περιμένετε ως τότε για να το δοκιμάσετε. Η ιδέα είναι να μπαίνουν τα ίδια τα παιδιά στη διαδικασία να δημιουργούν τα στιχάκια, κάθε φορά που συναντούν ένα αξιοσημείωτο γεγονός και να σχηματίσουν σταδιακά ως το τέλος της χρονιάς μια ιστοριογραμμή με την προσωπική τους σφραγίδα! Είναι πολύ προτιμότερο από το να μαθαίνουν μια έτοιμη!
  Και είναι μια καλή ευκαιρία τώρα, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, στο τελευταίο μάθημα της Ιστορίας να κάνουν μια εναλλακτική επανάληψη, αφιερώνοντας όλη την ώρα στο να σκαρφιστούν τα δικά τους στιχάκια με τους συμμαθητές τους.       
Κατεβάστε το φυλλάδιο του μαθητή και την ιστοριογραμμή για την τάξη σε μορφή pdf.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου